Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

tisdag 6 januari 2009

Tisdag

Vad är det som händer i mitt liv egentligen, kan man inte bara pausa, spola tillbaka och köra allt i slow-motion så man hinner med att se vad som händer..

Juldagen va iaf bra, började dricka lite smått här hemma, sen kom slarva å joinade in. tillslut kom memlan och hämtade oss och vi åkte till Bodin. Där va de full fest och väldigt roligt. sen drog vi vidare till parken och jag träffade Emma <3 min älskade syster som inte bor kvar här längre. hela kvällen va väldigt bra och jag hade skojj och dansade. Sen var de dags att hämta ut jackorna, så jag plockade ut min å thomas jacka, gav thomas hans jacka, å gick ut. Sen pratade jag lite med folk å försökte hitta thomas. Han va bara borta. fick lov att ringa honom och han va hemma å va urförbannad för jag hade tydligen kastat jackan på han och stuckit. mitt fel som vanligt, sorry. När jag väl kom hem va de som om inget hänt.. fattar ingenting, denna gången heller..
Mellandagarna rullade på.
Nyårsafton kom, thomas städade fixade å donade. jag försökte mest fixa mig själv.. Erika skulle komma så hon hörde av sig, så jag skulle hämta henne på storbyn. sprayade håret lite innan jag åkte och thomas gnällde på att jag inte behövde göra mig fin när jag skulle ner på affären för han va ju faktiskt hemma, jag förklarade att jag ville göra allt pö om pö så de inte skulle ta så lång tid, men han tyckte jag va fin som jag var.. med jeans, ett sjabbigt linne och en alldeles för kort stickad tröja.. jag kände mig som en uteliggare. Nyår är ju en ursäkt för glitter å glamour, när man kan sätta på sig vad som hellst utan att känna sig "för" uppklädd, låt mig utnyttja det, låt mig vara fin på mitt sätt.
Jag hämtade erika och vi handlade, jag blir så glad när hon kommer, hon gör mig på bra humör :)
Vi åkte hem å började ställa oss iordning, vi klädde om, fixade hår och sminkade oss och drack vin :) Jag var glad, hel. tack erika för att du kom och gjorde min dag.
Vi åt god mat och dansade och sjöng, den drog vi till ramona och där hade vi skojj, skojj skojj. Dansade å sjöng ännu mera. hela natten. de va underbart!

Erika stannade kvar i malung länge och de kändes bra att ha henne nära å inte långt bort i värmland. även om hon bara va hem hit korta vändor så va de trevligt. tror inte jag skrattat så mycke på länge som jag gjort med henne å de känns bra.
Och jag är glad för hennes skull för nu verkar hon må bra och jag hoppas de fortsätter så.

Jag har förövrigt blivit sjuk igen, förkyld, ont i halsen, hosta och denna jävla feber... å små inslag av huvudvärk. förstår inte vad problemet är varför jag inte får vara frisk...
Idag tänkte jag att jag skulle hinna med mamsen, lär iaf ringa å prata med dom när de rinner så ur marilyns ögon, kattstackare.. så de inte e nå fel..
Ska försöka samla mig nu å ta tag i alla dagens bestyr och först å främst försöka pallra mig i duschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar