Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

onsdag 29 april 2009

Onsdag..

ja, de va ju ett tag sen man skrev något här..
Har varit kalas hela helgen :) har haft trevligt med grillning å grejer å i lördags kom albin å thomas hit å undehöll i ett par timmar :P

igår vart de en resa till blg alldeles i onödan, men de skyller vi på pappa davidsson.
Idag har jag varit på arbetsförmedligen, då de varit en massa strul med min a-kassa å jobbgarantin, men nu ska jag tydligen gå med i jobbgarantin igen, åsså ska jag börja fundera på praktik... så då pratade jag ju med min kära vän millan, som sa att de fanns knappt något företag i malung som tar emot praktikanter. :(
Fråga även dom på arbets.medlingen om utbildning, som dom säger att dom erbjuder på jobbgarantin. så jag sa fint att jag ville ha en utbildning, jag vill bli svetsare.. "nej, men de e ju en lång utbildning, dom vi erbjuder är typ 2-4 månader... så typ om någon behöver ett truck-kort"

å lilla jag får ingen utbildning för eftersom de finns så många jobb åt mig, enligt dom... annica gjorde en matchning å fick träff på 330 jobb "/

men jag tror jag ska kolla med jenny om jag kan göra praktiken på hennes jobb, go-kart stjofräset :)

har slutat med min medicin nu oxå, läkaren tyckte att de va värt att pröva.. jag själv känner ingen skillnad förutom att jag sover skitdåligt.. sömntabletter e min nya bästa vän.
Men Mia säger iaf att hon tycker att jag e ljämnare i humöret, förut va de mera uppåner, antingen superbra eller pissdåligt... så de e väl säkert bra.

började sätta hår på mia igår å fläta, så vi e väl uppe i typ 60 slingor/flätor nu, så hon skulle höra av sig när hon kom hem ifrån mora så ska vi fortsätta så de blir färdigt nångång :)
Hon har lovat att hon ska klippa mig idag oxå så jag slipper se ut som en kärring i håret :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar