Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

torsdag 18 december 2008

fortfarande torsdag.

Dagen har fortsatt i samma jävla anda..
sambon ringde å ville ha hämtning på arbetsförmedlingen, körde fast med biljäveln på gården.. vart superförbannad. kom inte loss för fem öre! fick ringa honom å berätta hur de låg, och då hade han total vänt å bara gullade i telefonen "men gumman" när jag va skitförbannad vilket gjorde mig ännu argare. fick gå upp till pappa för att hämta hans bil, hämta sambon, lämnade av han hemma och åkte upp till pappa för att lämna tillbaka hans bil. då hade sambon fått loss bilen och hämtade mig där... sa knappt ett ord till varandra. Åkte å lämnade tillbaka filmen han hyrt dagen innan, sen hem å han tog sig frukost å satt sig framför datan. fortfarande under tystnad...
Jag sket i allt och orkade inte bry mig utan började göra chokladkola istället.. han kom ner å va lite social och allt va som vanligt igen..
Bråkade igen när vi skulle ner å handla för jag skulle till millan å hämta presentsnören, men men.. sen kom storgnabbet inne på hemköp å jag hade verkligen inte lust att bråka med honom där inne, men de vart som de vart.. skit alltså! han blev sur å skulle inte handla något, skulle inte lägga sig i för den där "fixade ju jag så bra själv!".. jag tröttnade och gick ut i bilen och satt mig, sa inte ord till varandra på hela vägen hem och inte hemma heller för den delen.. han va sur på mig för jag inte orkade tänka på varken jul eller nyår, men jag e pank å kan inte handla något, alls! får pengar om minst 5 veckor, om jag ens får stämpla! skitsystem! skitliv! skit allt bara skit! Ingen julkänsla inget alls, försöker och försöker men de går inte! hur mycket skit ska man ta, hur dåligt kan man få innan.. ja innan allt tar slut, innan bägaren rinner över, innan man inte orkar, innan man hoppar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar