Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

söndag 22 augusti 2010

skit

Hela helgen har bara känts som skit.

Igår ringde tjejen jag jobbar med, så hennes mamma är jättedålig. Vilket betyder att hon inte kommer att komma tillbaka till sthlm, vilket i sin tid betyder att hon inte kommer att komma tillbaka på jobbet, och det betyder att det finns ingen som kan byta av mig/jobba skift med mig. Så nu e jag själv igen. Och jag har redan jobbat fre, lör och är nu inne på söndag. Och våra arbetspass ligger på 12 timmar om dan.
Ingen lugn å ro när man kommer hem från jobbet. Folk hemma hos oss hela helgen. Ringde Thomas nu och bad honom se till att det inte var det när jag kom hem idag, och då blev han arg, för jag ringde och sa till honom vad han skulle göra...
Mamma ringde nyss och berättade att mormor hade fått typ en blackout eller nått liknande, hon hade iaf tuppat av när hon skulle på toaletten. Personalen på ålderdomshemmet trodde det berodde på blodsockerfall men hon har även ganska hög feber.
Hade ju planerat in en hemresa till helgen, men den kan jag nog ställa in direkt eftersom det inte finns någon annan personal. Tänkte hälsa på mamma, eftersom hon oxå varit sämre än vanligt.
Måste även hitta någon annan som kan jobba eftersom Millan fyller år och helgen efter det har jag å Thomas köpt biljetter till Blue Man Group, och de tänker jag inte missa för de biljetterna va inte billiga.
Känns bara som att de mesta e skit och att de mesta går emot mig just nu, jag försöker bita ihop och försöka tänka positivt. Men detta med mormor tog nästan knäcken på mig, tårarna var inte långt borta. Och nu sitter jag här och försöker göra ett tappert försök att få ur mig allt istället för att gråta.
Känner inte att tårarna tränger lika mycket nu längre iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar