Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

onsdag 18 augusti 2010

spindeljakt och annat.

Idag har jag haft en ledig dag, och det har verkligen känts som en ledig idag. Imorse åt jag frukost, gick igenom en hög med papper, bråkade med min data, höll koll på en auktion till mamma och haft spindeljakt med Thomas, visade sig att det "bodde" en spindel under vårat underlakan... najs, jag vet! Iaf... den va stor, svart och rättså äcklig. Vi fångade den, dödade den och nu ligger den i en burk, med locken på, tills vi kan fundera ut vad det är för spindel, har aldrig sett en sådan tidigare. Och under dagen idag, i den dödes ask har det runnit ut något genomskinligt, vilket har fått Thomas att konstatera att den var nog giftig. Återkommer om spindeln när jag har mer information.

Sedan under dagen har jag hunnit med att luncha med Bärs i skärholmen, druckit kaffe med honom och Millan, puttat igång hans sabla bmw.
Druckit mera kaffe med Millan, busat med nova, delad hemside adresser med Anita, planerat möblering på övervåningen hos millan, med millan. Mätt och fixat och grejat.
Jag har handlat, lämnat tillbaka filmen, blivit önskad en trevlig kväll av killen som satt i kassan på maxi, e nog första gången det hänt mig att någon i kassan på en matvaru butik önskat mig en trevlig kväll. Jag blev glatt överraskad och önskade honom desamma :)
Mellan varven har jag även hunnit med att tvätta och diska inte mindre än 3ggr.
Jag har lagat middag till mig och min karl, fetaost fylld kycklingfilé med råstekt potatis, sallad med ruccola, babyspenat, fetaost och andra sedvanliga salladsinnehåll. Vart supergott.
Och nu bloggar jag, känns som en kreativ och innehållsrik dag.
Märks att jag vaknade 08:30 imorse :P
Nu ska jag bädda klart sängen å sen ska jag mysa ner mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar