Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

onsdag 11 januari 2012

Bodyscanning.

Thomas kom hem å startade upp bilen. Å jag kom försent till min scanning.
Men den gick bra, jag behöver mera protein å mera antioxidanter. Så protein ska jag försöka få i mig mer genom att byta ut min frukost mot en näringsshake. Få se hur det kommer att gå, plus att jag ska dricka en shake efter träning. Antioxidanter ska jag försöka få i mig genom att äta mera tomat, morot, paprika, broccoli, jordgubbar, blåbär, mango eller rödbetor.
Hittade även detta, så mer av sånt här i min kost.

"Supernyttiga listan
Här följer en lista på ”supermat”, dvs mat som innehåller extra mycket näring, vitaminer, mineraler, antioxidanter eller nyttiga fetter och som anses motverkar sjukdomar.

Blåbär – Hallon – Jordgubbar – Tranbär – Björnbär - Grapefrukt – Kiwi –. Papaya - Äpple - Mango – Broccoli – Gurka – Morot – Tomat – Alla kålsorter – Vitlök – Avokado - Spenat – Rödbeta - Linser – Ris - Sojabönor – Lax - Ägg"

 Plus att min kroppsålder/inre ålder är 24, dvs yngre än vad jag är vilket var superbra. :)
Men jag behöver minska på fett i % i min kropp, iofs bara med ca 7 % men ändå.
Samt höja min vatten % med ungefär 6 %. Så mera vatten ska drickas.
Min fysiska grad på en skala 1-9 ligger på 5 vilket var normalt.

Nu alldeles strax ska jag sticka till jobbet en sista gång för denna veckan, sen e jag ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar