Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

måndag 9 januari 2012

lite uppdatering

Jag har inte glömt bort er eller slutat blogga.

Mitt liv har bara varit kaos sedan min malungsresa.
Kom ca 5 mil hemifrån innan bilen började läcka bensin, efter mycket om och men och hjälp från Thomas kunde jag fortsätta.
I västerås stannade jag på biltema, handlade grejer till mamma och skulle fylla på servoolja så det kändes konstigt å tungt när jag svängde.
När jag kommit typ 500m till mcdonken va servooljan slut igen. Läcker någonstans. Fick åka utan servo.
Åkte direkt till pappa och bytte bil, tackar så mycket för att jag fått låna hans. Sedan till mamma, sa hej, gnällde massor om allt. Speciellt bilen.
Möte dagen efter med prästen ang. mormors begravning, mamma ringde och väckte mig för prästen hade ändrat tiden, fick äta frukost på mötet.
Besiktade bilen, 5 stycken 2:or, varav ingen hade något med servon att göra.

Nyåret var kaos, med bråk och tårar och bara kaos. kaos kaos kaos.
Dagen efter spenderades med att göra ingenting.

Jag å Mamma spenderade två dagar med att göra en krans till begravningen, efter mycket missförstånd, delade meningar, skratt å förvirring blev den klar och den blev bra :)
Begravningen var fin, och fikat efteråt gick väldigt bra. Alla verkade nöjda och vi pratade om mormor och vilka minnen alla hade från henne :)

Resan hem gick sådär, bilen lät konstigt och utanför Bålsta gav den upp. Fick ringa Thomas så han kom och hjälpte mig. Startmotorn hade brunnit/kortslutits.
Kopplade bort den, drog igång bilen och körde hem.

Nu har jag jobbat hela helgen, ska även jobba idag, tisdag och onsdag.
Det finns varken vatten eller avlopp här hemma. Vattnet fryser och avloppet har jag ingen aning om varför det inte funkar. Vi hämtar vatten i huset mittemot. Vi diskar, går på toaletten och duschar där. Det e drygt att inte kunna gå upp på morgonen och gå på toa utan att pälsa på sig en massa kläder för att inte frysa när man ska gå över gården...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar