Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

fredag 6 mars 2009

Fredag.

Jaha.. ja, på onsdag eftermiddag, närmare bestämt kl.13:00.. ringde renhalls mig, å för att göra en kort historia lång, så hepp hepp så va jag bagare... Började 19:00 samma kväll, å sen har de bara rullat på.. har jobbat som en tok, men de har varit skojj att göra något för en gångs skull.. Slutade halv 6 på torsdag morgon.. somna vid halv 9 å sov till 10, vakna, kolla på tv, tog mig te, somnade igen.. vaknade 1½ timme senare, skulle dricka mitt te, men koppen va tyngre än vad jag trodde så jag hällde allt över mig :s... men men, de va ju kallt iaf :P
Tog mig ny frukost och stannade i soffan hela dagen.. började jobba igen 19:00 åsså slutade jag 9 imorse.. ingen idé att lägga sig tänkte jag. så nu sitter jag å väntar på att millan ska komma hit med barnen och kaffefilter :P
har duschat av mig allt bageri-jäst-deg-bull-bröd-lukt nu iaf så jag känner mig mycke fräschare å piggare..
Märks ju om jag orkar vara vaken hela dagen idag, men jag tänkte då de.. typiskt att man får jobba natt när man precis lyckats vända om dygnet så man tar sig upp innan 10-11 på morgonen.. :P

Känns ju att man inte jobbat ordentligt på ett tag.. tror inte jag gjort en riktig arbetsdag sen i april förra året.. har ju bara varit sjukskriven...
E lagom mör i fötterna och e lite stel i nacken å har ont i svanken.. annars e allt fin fint förutom några blåmärken och rivsår ( sabla plåtar till å va vassa)

Ska gå ner å ta mig en energidricka å försöka piggna till lite mer..

Mia va hit i onsdags oxå, så vi drack kaffe å pratade om ditten och datten.. Sen kom mams så jag färgade håret på henne.. å innan allt detta så va jag till Lena på akupunktur, gick superbra och vi pratade en massa vi me :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar