Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

lördag 22 maj 2010

veckan hittils.

Torsdagen va ju inte den bästa...
Va ju lite fest på onsdag kväll så jag va trött å lite sliten... gnagande huvudvärk å sådär...
Gick ut till bilen å vred på nyckeln, inget hända... krånglade fram batteriet för att kabla igång den, den startade och lät väldigt väldigt konstig.. stängde av, remmen till servon/generatorn hade gått av :(
Fick låna en bil av svärfar så thomas körde in mig till jobbet, kom typ 20min försent. Utanför stod vaktmästarna och skrattade å frågade ifall jag  va trött, dom hade väntat på mig sen 10:00, dom skulle testa brandlarmet. När jag höll på å låsa upp ringde det på den enda telefonen som inte går att nattkoppla, så jag blev stressad. När jag pratade i den telefonen dagkopplade jag de andra. Och det började ringa på dom med. Kunderna ville boka i frihamnen, bokningssystemet va inte uppe som det brukar. så jag bad kunden vänta medans jag startade upp det. En pop-up ruta kom där det stod "your key expired 11 days ago. Game Over :)"
Vafan tänkte jag å fick förklara för kunden att systemet inte funkade just nu... kylen som står i receptionen lät som ett tröskverk eller nått... Lät som byggarbetarna i fragglarna hade flyttat in å försökte bryta betong där inne eller nått.. suck suck suck å åter suck! Efter många om å men fick jag igång systemet, försökte slå på kylen för att få tyst på den, men inget funkade. Försökte ignorera det. Som tur va kom Ellinor in å fick mig på bättre humör, hon e alltid så positiv och det smittar av sig :)
Sen rullade den dagen på som vanligt.
Igår va jag leeeedig hela långa dagen, gjorde 1 liter sommardrink som jag drack av hela dagen :) jag tvättade å plockade ihop och varvade det med att vara ute i solen. Emelie kom så vi hoppade studsmatta med Bobby :) skitskoj :D
Käkade raggmunk och stekt fläsk sen gick jag å la mig runt 22:30, en fredag, jag vet. Men va skönt det va med nytvättade sängkläder :)
Idag var det meningen vi skulle sälja grejer på en bakluckeloppis men jenny tabbade sig lite så det vart inget. ska försöka igen imorgon fast i/på (?) Roslagsstoppet.
Så.. så har mitt liv varit de senaste tre dagarna.
Ikväll e jag sugen på en grillning, för ovanlighetens skull :P Få se hur det blir med det :P
Förresten, mina klänningar har kommit och alla sängkläder jag beställt. Plus att jag fick en ny skjorta, ett par vita jeans och en kjol av min snälla granne :)
tack tack :D

Ignorera mitt ansiktsuttryck, det har ingenting med skjortan att göra. Det är bara grymt svårt att ta kort på sig själv i denna jävla spegeln när den e så smal. Kräver mycket koncentration :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar