Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

måndag 25 april 2011

allt annat än dåligt.

Jepp, sen sista uppdateringen har livet var mycket, men inte speciellt dåligt.
Bobby var en liten ängel när jag hade honom. Vi kollade lite på hans leksaker, var på gokart banan och hälsade på, storhandlade och myste/lekte hemma hos Millan å barnen.


På kvällen när jag kom hem var det full rulle i ko-hagen. Efter mycket om och men var gården en kalv rikare och mannen i mitt liv var barnmorskan. Fantastiskt söt liten "nybörjar-ko" :)
Fredagen var en lugn dag på jobbet, och jag läste ur en bok, askungar, ganska bra faktiskt men rättså läskig när allt utspelar sig i stockholm där man vet hur det ser ut, så boken blir lite så verklig.
Lördagen var en ledig dag, vaknade innan 9 på morgonen, åt lite frulle, fixa lite ute på gården och förbereda maten. Klockan 12 kom Millan, Henke, Hampuz å Novalie. :D
Kollade på kalvarna, hade kommit en till under natten, tog en promenad, hampuz åkte fyr-hjuling och körde traktor. Vi kollade på fåren och klappade hästarna.
Grillade och käkade påskmat med sill och annat. Hade de supermysigt. Ungarna la sig och de bjöds på vuxendricka. Vi satt ute å pratade och eldade.
Söndag morgon drog jag å millan in till vallentuna och handlade lite med barnen. Fikade här hemma och sen drog dom hem.
Men påsken har varit över all förväntan. Bästa på länge och att jag fick vara ledig va ju bara för underbart.








Idag står renovera kök på schemat, hittade en häll och inbyggnadsugn på blocket som vi var och hämtade igår. Å imorgon börjar mannen i mitt liv på sitt nya jobb, och eftersom han ska få en firmabil så måste jag köra in honom. 07:00 ska vi vara på söder. Yes, ledig dag och väckarklockan måste stå på 05:00. Smällar man får ta för dem man älskar.
Njuta lite av solen innan vi ska riva köket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar