Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

måndag 18 april 2011

God Morgon.

Nu sitter jag här med en kopp te i handen och filosoferar. Ska åka till jobbet om typ 20 minuter.
Va faktiskt inte speciellt trött imorse när jag klev upp.  :)


Igår va jag trött, men fick relativt mycke gjort ändå. Va iväg å shoppade lite nödvändiga saker på Clas Ohlson, mannen i mitt liv drog in kabel till tv-antennen, telefonen/bredbandet. Så nu slipper vi mobilt bredband, nu kör vi på det vanliga. Å vi slipper tv-antenn med bild som dör varje gång man går förbi eller varje gång de ringer eller man får ett sms. Skönt, de små sakerna i livet :)
Jag kände mig asduktig igår, gjorde egna biffar med hemgjord sås å hemlagat potatismos, tvättade, putsade fönster, storstädade spisen, packade upp kartonger å grejade. Så nu vi ännu ett steg mot att inte bo i kartonger längre.
Det är svårt att hinna med allt när man inte e hemma, samt att mannen i mitt liv hjälper till jättemycket ute på gården, vilket resulterar i avdrag på hyran vilket e najs.
Denna månaden har vi inte betalat hyra alls, däremot fick vi 1000:- av hyresvärden som tack för hjälpen med allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar