Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

tisdag 5 oktober 2010

en helt vanlig tisdag

Skulle åka å växla pengar igår, men tydligen får man inte det på sin egen bank, utan då måste man vara företagskund, ha ett avtal med banken och det måste förbeställas. Som privatperson anser banken att man inte behöver mynt, 50- och 20-lappar. Helt galet. Bankerna idag är helt utspårade, man får inte växla pengar, dom har ingen kontant-hantering, man måste visa leg för att få sätta in pengar. Dom är galna.
Jag lessnade, blev arg på kassörskan, sen gick jag.

Va även till NetOnNet lagershop, skulle köpa ett usb-minne. Så vi kan lägga in filmer på det och kolla i tv:n så slipper man den lilla skärmen på datan.
Men jag hittade inga, förutom 4gb som fanns i kassa.
Jag lessnade, blev irriterad på NetOnNet, sen åkte jag därifrån.

Åkte hem till Memlan, hon fick följa med mig på Media Markt, raka vägen till hyllan med usb-minnen sen därifrån, annars hittar man bara nått annat skit som man tror att man behöver.
Fick iaf tag på ett 16gb minne;
Och ett 2gb minne;
Detta får bli ett musik-minne att ha i bilen, Thomas har ju dragit fram en sladd så jag kan koppla in usb. :) snälla honom.

 Bobby på shopping, med Media Markt påsen i högsta hugg, sötnos :D

Sorterade även fakturor igår. Dutti jag :P

Idag tänkte jag ta en fixa dag, har precis kastat in en tvätt i maskinen, har plockat undan burkar och pantflaskor, och tomglas. Har även plockat fram en kartong med kläder som ska ut på tradera.
Och just nu sitter jag å fyller i en anmälan till Bobby, så han får gå med i Ronald McDonald Klubb :) Enda kruxet är att Mamma Emelie måste skriva under, meeeen jag funderar på att skriva under istället :P Så det blir gjort. haha :P minnet på memlus är kanske inte de bästa, fast det är inte mitt heller, hittade lappen i min väska :P

Nu ska jag fixa vidare.
Tjing Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar