Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

fredag 15 oktober 2010

Natt igen

Gjorde en sallad, den blev supergod. Men, jag missade att ha i fetaosten :P haha. smidigt.

Städat, tvättat allting, lagat awesome mat, fylld lövbiff med råstekt potatis i vitlök och pepparsås plus en sallad MED fetaost i. Fick plus plus poäng av Thomas oxå, han tyckte att det var gott kallt oxå.

Har även fått in betalning på två av plaggen jag sålt på tradera, så dom e skickade.
Har ju öppnat ett eget konto för tradera-försäljningen så de blir sparade pengar, frakt och allt går in dit, sen betalar jag frakten från mitt eget konto, så på så sätt sparar jag mer utan att de känns som att jag för över pengar. smart, tycker jag :) Samt att nu efter att jag slutat röka har jag en stående överföring på 100:-/vecka till mitt sparkonto, funderar på att höja den summan då jag egentligen köpte cigg för ca 250:- i veckan, ibland mer, ibland mindre. Fast inte mycket mindre.
Jag å Henke satt och räknade lite snabbt så på ett år röker man upp ca 15,000:-, det är ju helt galet. Det är en utlandsresa varje år. Åsså tänker man att både jag å thomas rökt, plus att Thomas snusar oxå, och en dosa snus kostar 53:- å en paket cigg ca 49:-.  As mycket pengar som går åt på skit, åsså sitter man å gnäller över ränta som är bortkastade pengar....
Men man tänker ju inte på det på samma sätt när man inte lägger ut alla de pengarna på samma gång, jag köpte alltid två paket åt gången, så då var det runt hundringen, då kändes det inte lika mycket som att köpa en limpa eller lägga ut 15,000:- direkt...

Nu ska jag dra igång radion å försöka sova lite, jobba hela helgen så det kan bli ont om uppdatering.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar