Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

fredag 1 oktober 2010

tji fick jag

Henke ringde från jobbet i smått panik då bokningarna kom för tidigt å Frida inte dykt upp. Så jag fick kasta på mig kläder och springa upp till svärfar å frågade om jag fick låna hans bil en sväng. Frida skulle ju ändå komma in till 15:00.
Efter att Henke försökt att få tag på Frida från 14:00 framtill ca 17:00. Å jag ringt henne typ 7 ggr på rad, så sms:ar hon Henke å skriver att hon inte kommer, hon klarar inte av det. Fine jag vet att det är hårt då ens kompisar dör, å det är hårt med begravningar, men då säger man inte att man kan jobba, å man sms:ar absolut inte två timmar efter att man skulle varit på jobbet.
Sen som argument har man att det faktiskt var hennes lediga dag idag, okej, egentligen var det hennes lediga dag. MEN, hon sa att hon kunde jobba så då är det inte hennes lediga dag längre.
Gör man så sätter man alla andra i skiten, jag har oxå god lust att åka hem. Har absolut ingen lust att sitta här sjuk, hostar, snörvlar och har skitont i huvet. Plus att jag trodde att jag skulle få åka hem senast 17:00, så jag har varken hostmedicin, halstabletter, nässpray eller pencillin med mig.
Skulle ha tagit en pencillin för ca 2 timmar sen, för att jag ska kunna ta en till innan jag går å lägger mig.
Vet inte riktigt hur jag ska få ihop detta ikväll då jag måste lägga mig i tid för att jag ska jobba imorgon. Å denna helgen kommer inte att bli rolig, trött med feber och en förkylning på det. Det blir en bra blandning med häftigt humör och kort stubin.
Är så jävla irriterad nu, både på jobb, kollegor, idioter som ringer på allt. Shit alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar