Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

fredag 24 september 2010

så vart det.

Tandläkaren i Tumba som jag fick telefonnumret till hade stängt idag så efter att ha rådfrågat min kära sambo som är härifrån så åkte jag till Tullinge folktandvård, inte Tumba...
Jag fick komma in på en gång eftersom en kille var sen (han kom inte alls, hans far ringde å sa att han var på kryssning till Åland, Jättesnällt av papsen att ringa, men man kanske ska ringa innan ens tid e, inte efter :P)
Dom röntgade, knepigt ord att stava... iaf, kommer av mig...
Jaja, dom röntgade, 3 bilder senare kom en tandläkar-damen Lisa in. Supertrevlig, fast det var kassadamen/röntgentanten också, ja de va samma person som satt i kassan som röntgade :P
Lisa kom framtill att det var skräp i munnen, mellan tandkött och tand, plus att det kom var, jag vet, jättefräscht, när hon petade och klämde runt tandköttet. Petade lite i tänderna oxå å kom fram till att det inte var hål i tänderna runt om. Hon spolade rent 4ggr, petade lite till i tänderna runt om, konstaterade ännu en gång att det inte är hål i dom. Vet inte om det var önsketänkande från hennes sida eller om det kanske var på väg att bli något hål.
När spolningen var färdig skrev hon ut ett recept till mig, kanelbullar tyckte hon att jag skulle gå hem och baka :P
Nehej, skämt å sido. Det vart pencillinkur i 10 dar. 1 tablett 3ggr om dagen på fastande mage. Så den kuren får börja imorgon.
Även bakteriedödande munskölj med 2mg/ml Klorhexidindiglukonat.
Skölj munnen 2ggr om dagen med detta i minst 1 minut. Kan komma att uppstå en brun missfärgning på tänder och tunga. Najs.
Men iaf, tandläkarbesöket kostade min 70spänn, tack tändvårdsskyddsgrejs! Allmänt tandläkarbidrag stod det på kvittot och längst ner stod det "ersättning från försäkringskassan har utgått med 600,00 kr."

Ja, men tack då. Ska det bara kostade min 70 pix hos tandläkaren ska jag gå dit 2 ggr i veckan :)
Nu ska jag åka å dricka kaffe, sen åka å pussa min älskade Thomas, som för övrigt är en väldigt sjuk stackare just nu :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar