Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

lördag 18 september 2010

satan i gatan.

jag blir så arg och irriterad på allt detta snack om politik hit, politik dit. Den är dum i huvudet, dom är dumma i huvudet, ditten å datten å hit å dit.
Jag följer en ung dams blogg, å i sitt senast blogginlägg klankade hon ner på SD utav helvete, för tydligen är allt dom säger fel.
För mig är det självklart att fokusera på människorna som bor redan bor i sverige, hur ska annars landet överleva. Om vi fortsätter ta in mera och mera människor. Det är väl bra att vi ser till så att de som redan bor här har ett boende överhuvudtaget, ett jobb, att dom får lära sig språket. Att allt flyter på.
Överallt hör man hur det fattas bostäder, att det går si och så många studenter på en lägenhet osv osv.
Jag säger absolut inte att vi ska stoppa invandringen, men se för fan till att ta hand om alla oxå. Det funkar inte att kasta in en massa människor i ett land och hoppas på det bästa.

De invandrare som istället föredrar att återvända till sitt gamla hemland skall ges ett generöst stöd till frivillig återvandring. Den engångssumma som idag betalas ut till hemvändande invandrare skall höjas kraftig och vid sidan av detta skall även ett individualiserat och behovsprövat återvandringsstöd kunna betalas ut varje månad under de första åren av återetableringen i hemlandet. En förutsättning för att få återvandringsstöd är dock att man avsäger sig sitt svenska uppehållstillstånd och eventuella medborgarskap för all framtid.”

Detta är taget från SD´s hemsida, okej det kan tolkas som att de betalar invandrare för att åka hem, lämna vårat land, för att vi inte vill ha dem här osv osv.
Men skulle jag fly från mitt hemland för att det är krig osv, skulle kriget sluta, landet vara säkert igen också, klart man vill flytta hem å då är det väl apsnällt av landet man flytt till om dom hjälper en tills man kommit på fötter igen. Det finns ju redan ett bidrag till "hemvändande invadrare, så varför är det då så fel av SD att vilja hjälpa dem. Det är ju frivilligt att flytta tillbaka till "sitt ursprungs land", ingen tvingas ju att lämna oss.
Och klart som fan att även svenskar begår brott och även grova brott. Och det är väl jättebra med alla dessa kulturer runt om oss. Och att det byggs kyrkor osv för annat än kristendomen.
Men om ett gäng svenskar pö om pö skulle fly till ett annat land, skulle vi verkligen få smäcka upp en "svensk kyrka" mitt i skiten. Det tror jag faktiskt inte.
Jag är absolut inte rasist eller något ens liknande rasist. Men sånt här upprör mig.
Fan va irriterad jag blir.

Kanske är bra om kastar in en länk till vad som startade denna irritationen just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar