Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

onsdag 24 augusti 2011

mat

Frukost check, Lunch check.  :)
Hittade precis en cykel på fejjans borskänkes/bytes/mottages-grupp. Så går allt som det ska, om thomas hämtar den, så är jag en blå mountainbike rikare när han kommer hem från jobbet. Här jävlar ska de cyklas. Har saknat att cykla, förutom i motvind då. Finns inget som gör mig, eller iaf gjorde mig, mer förbannad än att cykla i motvind. Allt gick emot en, haha, och det fanns ingen att bli arg på, ingen att skylla på, ingen att skrika på. Det enda man kunde göra var att kasta cykeln i diket och gå. Men då riskerade man ju att inte ha kvar en cykel sen när det slutat blåsa. Långfingrade cykeltjuvar. Trots uppväxten på den lilla orten malung, blev min cykel stulen 2 ggr. Första gången hittade pappa den igen, andra gången kom den aldrig tillbaka.
Men nu, nu äntligen, har jag nog en cykel igen. En sisådär 4-5 år senare.

Har även sökt ett antal jobb idag. Både som servitris och som café-whatever de heter. Känns helt okej, har sökt både i åkersberga, upplands väsby och inne i stan.
Har hittat ett jobb i Idre som verkar intressant, men jag är i valet och kvalet om jag ska söka det eller inte. E kanske en bra idé att prata med min sambo om det först.

En bild från Mister Donut, MBK, Bangkok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar