Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

söndag 15 maj 2011

förändringarna

Del två gick bra, och de gjorde även del tre. och eftersom alla inblandande är informerade så kan jag nu berätta att jag sagt upp mig från mitt jobb på SMC, för att börja jobba i Kungsängen och sälja frukost till morgonpigga resenärer på pendeltågsstationen.
Steg ett var en intervju med den nya chefen, träffas för första gången och prata lite om vad det handlar om.
Steg två var att åka ut till kungsängen och se hur det ser ut, samt snacka lite mer och Steg tre var att berätta situationen för min nuvarande chef och säga upp mig.
Blev erbjuden jobbet och för mig känns det som ett klockrent jobb, sälja kaffe och mackor. Jag börjar ca 05:00 på morgonen och slutar ca 11:00, vilket betyder att jag har hela dagen till att göra något annat vilket känns underbart om man jämför med tiderna jag har nu; 09:30-20:30. Hela dagen förstörd liksom.  Så detta känns jätteskönt, plus att det är närmare till jobbet och lönen är bättre :) Samt att det är inom café jag vill jobba.
Och samtidigt nu som jag jobbar har jag tänkt att utbilda mig till barista. De kurserna kostar ca 3500:-
Har funderat på det länge och iom de nya jobbet så kommer jag att ha tid :)
Det nya jobbet kommer inte att dra igång förens i augusti så de dröjer en liten stund. Är i valet och kvalet om jag ska jobba kvar på SMC framtills augusti eller om jag ska jobba min månad och sedan börja som vikarie inom hemtjänsten, vet att de behöver folk nu under sommaren och även det är närmare än mitt nuvarande jobb.  Tål att tänkas på.

Här hemma går det i renoveringens tecken fortfarande. Spis och häll samt diskho och sådan är på plats nu, köksskåpen hamnade i "matsalen" och blev målade gröna. För en gångs skull ska vi nog bo färgglatt nu. Köket är rött, svart och rostfritt. "Matsalen" är som sagt nu mera åt det gröna hållet och möblerna till badrummet är i rödaktigt trä.
Kan lägga upp bilder senare idag. Just nu har jag fullt upp med att vakna till liv, vaknade för 45minuter sen, väldigt plötsligt kändes det som, precis i ett avgörande i drömmen, som vanligt. Tur att inte mannen i mitt liv låg kvar, då hade han åkt på en rak höger, vaknade nämligen av att jag slog ner armen i sängen. :P

Min karl håller på att göra frukost och baka sockerkaka, han är en sån där som kan göra flera saker samtidigt och som kan baka och laga mat och snickra och laga bilar och laga motorer. Han e en sån dom kan det mesta.. Det är väldigt trevligt :D
Han är ju rätt söt också :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar