Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

måndag 9 maj 2011

solsken

I söndags var det en riktig sommardag. Ett par timmar spenderades på jobbet, någon halvtimma spenderades i solen hemma med öl och muffins. Och resten spederades till att hjälpa min karl att renovera vårat kök. Så nu har vi vatten, en bänk-skiva och en diskho. Skåpen är på plats, och ikväll tänkte vi fräsa ur hålet för spishällen och sedan när Johan, våran granne, kommer hem får han koppla elen till spisen. Kommer att vara alldeles underbart att kunna laga mat hemma igen. Har inte haft spis sedan valborgshelgen. Har lagat mat på jobbet och tagit med hem :P 

Denna dagen vaknade jag, som vanligt, när mannen i mitt liv klev upp vid halv 6 imorse, somnade om till ca 9:30. Riktigt skönt. Under frukosten ringde Memlan, Bobby hade tjatat om mig hela morgonen och ville ringa till "Moster Ia". Vi snackade en stund sen åkte jag hem till dem. (Memlan är hemma och är sjukskriven pga virus på hjärnan. Jepp, inget skämt, hon har virus på hjärnan, något magvirus på hjärnhinnan eller nått. Så hon e ordinerad vila och att ta de lugnt samt en massa värktabletter då detta gör tydligen väldigt ont i huvuvdet.)
Bobby ville åka bil och Memlan behövde handla vi packade in oss i bilen och åkte till City Gross.

Sedan käkade vi lunch på donken.













Lyckades även komma iväg hemmåt innan all trafik började vilket var skönt. Nu väntar jag mest på att min karl ska komma hem så att vi kan fortsätta med köket, och sedan äta en våffelmiddag och mysa framför tv:n.
Imorrn ska jag till Millan och hjälpa henne spackla. Allt tråkigt blir så mycket roligare i gott sällskap :)
Och förhoppningsvis om jag har tur så ska jag på intervju. Om den där satans telefonen bara kunde ringa någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar