Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

torsdag 5 maj 2011

musikaler

Såg precis Grey´s musikal-avsnitt. missade det igår, så jag skulle kolla på kanal5play.se, och tror ni jag blev förvånad när det kostade pengar att se de, dock bara 19 spänn men ändå. Va väldigt skeptiskt.
Men satan i gatan vilket bra avsnitt. Jag grät både glädjetårar och sorgtårar. :) Helt klart värt de där futtiga 19 kronorna.
Måste nog, lite smått, motvilligt erkänna att jag gillar musikaler. För mig är musik känslor, man kan berätta så mycket med det. Musiken på en fest styr hela mig, är de dålig musik har jag sjukt svårt för att ha skoj å blir nog en rättså halvtråkig människa. När musiken är bra blir jag glad och skiter i att drinkarna smakar skit.
Jag kan inte ens somna utan musik (eller tv:n). När jag va liten, mindre, och bodde hemma hos mamma så spelade hon alltid musik när vi gått och lagt oss. Hon kom och bäddade ner mig, sa godnatt och sen gick hon ner i köket och drog igång stereon och sjöng med :)
Grease-filmerna och Dirty Dancing var mina första favoritfilmer och alla disneyfilmer med alla sånger, jag älskar dem!
Ska nog kolla upp lite om de inte går någon musikal som verkar bra snart och åka in till stan och kolla ifall det är något för mig eller om jag helt enkelt ska hålla mig till musik-filmerna.

Nu ska jag återgå till "Klockan 8 hos stjärnorna" som sagt, dessa matlagningsprogram oxå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar