Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

torsdag 15 september 2011

dag 3

Har nyss avklarat ett pass till, tror fan de va ännu jobbigare idag. Ska det blir jobbigare och jobbigare för varje dag då får jag fan kämpa.
Ska strax ta en dusch och ta lite tid till hemma-spa. Försöka lyxa lite. Brukar ha ett ovanligt lugn i kroppen efter träningen så då e de lika bra att passa på.

Saknar dom hemma i malung sjukt mycket nuförtiden. Familjen, vännerna <3
Kanske kan det bero på att jag själv känner att jag är på "fel" ställe, att jag inte mår så bra som jag vet att jag borde.
Behöver de visa orden från mamma, skratten man får med mia i tid och otid.

Tänkte faktiskt på Mia igår när jag läste Pippi Power boken. Man skulle fråga sig själv om vem man tycker är en Pippi.
Nyckelord för vad som bland annat kännetecknar en Pippi; (I mitt fall en av mina bästa vänner, Mia);
Hon gör de saker hon vill och de saker hon har lust till.
Hon är en rebell
Hon går emot samhällets oskrivna regler och normer.
Hon söker det bästa för sig själv
och andra människor.
Hon tänker otraditionellt.
Hon är okonventionell.
Hon är anti-auktoriär.
Hon ifrågasätter hur man brukar göra saker.
Hon är sann mot sig själv.
Hon är stark och hon vågar vara det.
Informell.
Rättvis.
Hon tar inte livet så allvarligt
och hon bekymrar sig inte för "imorgon".
Hon gör en massa bakochframvända saker.
Hon är modig och självständig.
Hon bryr sig inte om vad andra tycker.
Hon går sina egna vägar.
Hon vågar säga ifrån och säga till.
Hon gör det hon tänker.
Hon är fantasifull och kreativ och proaktiv.
Nyfiken.
Hon är humor och fantasi.


Nu duscha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar