Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

måndag 26 september 2011

Home again

Jag är hemma igen... Helgen har varit toppen, även om jag e trött nu.
Jobbade i söndags oxå, hälsade på mamma och myste med katterna å åt lite mat, fikade hos pappa och åt mat (igen) med sonny och kollade på film.
Imorse hoppade jag på bussen från malung, åt en foccacia och tog en kaffe i borlänge. Satt i typ en timme på T-centralen och drack juice och läste bok. Jag började på en ny bok på tåget, har nu läst 16 kapitel, den är jättebra faktiskt. Har gått runt med boken i väskan hela helgen, men liksom aldrig fått fingrarna ur å börjat läsa den.
recension och handling kan ni läsa om här, om de intresserar er.

Hann aldrig hem ens innan jag skulle börja jobba. Åkte om Ica å köpte en macka och juice bara till middag.
Men som tur har man ju underbara kollegor som bjussar på pannkaka med hemgjord blåbärssylt och fika efter det, fikat för min del bestod av en stor kopp te. Det e typ de enda jag kan dricka pga förkylningen som vägrar ge med sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar