Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

fredag 30 september 2011

Tankar i natten

Nu e de sådär igen att livet känns svårt, allt känns tungt å jag drunknar i tankar och förvirring och känslor... E nog inte så mycket de att jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv utan mer hur jag ska ta mig dit på smidigaste och att jag gör det på mina villkor. Att jag gör de jag gör för min skulle, att jag lever mitt liv på mitt sätt. Jag förstår bara inte när livet blev så komplicerat. Ibland undrar jag hur mitt liv skulle se ut om jag gjort andra val, om jag levt mitt liv på mitt sätt från början. Och ibland känns det som att jag alltid rättat mitt liv efter andra, vilket nog kan stämma till viss del. Numera försöker jag alltid tänka innan, om jag verkligen gör det för min skull. För jag är så sjukt trött på att försöka vara andra till lags, ge med mig för att slippa tjafs. Numera gör jag inte så lika mycket, numera säger jag oftast vad jag tycker, och tänker oxå för den delen. Vilket har lett till att jag hört att jag är en bitch, so be it. Jag har kompromissat i hela mitt liv, och jag tänker sluta med det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar