Life is not about waiting for the storm to pass..
It´s learning how to dance in the rain!

fredag 2 september 2011

Malung alltså.

Resan till malung gick väl sådär igår måste jag väl säga.
Försenat från centralen i sthlm pga krångel med bromsarna. Tillslut kom vi iväg, kanske en kvart försent. Va tvungna att stanna till för att möta ett annat tåg, släppa fram de.
Eftersom vi var försenade kontaktade SJ alla anknytningarna (bussar och tåg) i borlänge. Alla väntade utom bussen till malung som jag skulle med. De hänvisade till bussen som gick 10:47. (varför kommer jag ihåg alla dessa tidpunkter så bra?) Vi anlände till borlänge ca 10:19 istället 10:07. Bussen åkte 10:20, alla missade den. Gick upp och pratade med SJs biljettkontor, nästa buss gick inte alls 10:47 och utan 12:20. 2 timmars väntan i borlänge alltså. Som kompensation bjöd SJ på lunch, så halv 11 igår imorse satt jag och åt tacotallrik, så sakta jag bara kunde :P
Kom fram till malung 14:30 istället för 12:30 som planen var. Men de va väl okej ändå egentligen.
Mams hämtade mig på stationen, vi åkte till hedbacks och drack kaffe, satt där till nästa 17. Sen va mams trött å ville hem.
Åkte till Mia och va social, ett äventyr till öje och matade hästar hann vi oxå med.
Kom hem vid halv 11 igår kväll, va skittrött och ville bara sova, somnade typ 12 och vaknade typ 4 inatt. Hej å hå va kul liksom.  Lyckades somna om vid 7 imorse och sov till nästan 10.

Å nu sitter jag här och äter frukost efter en sväng på byn.
Ikväll ska vi äta kräftor hos Mia, de blir nog skoj. Hon har laddat upp med både de ena och de andra. Höhö.

Inga bilder får ni heller då mitt kies air inte vill funka just nu, kan inte använda de vanliga wifi här i huset eftersom jag inte hitta lösenordet just nu, å de mobila e för segt.
Kanske blir nån bild senare idag, när bror vaknat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar